בלעדי: נגה רוזן בראיון ראשון מאז הזכיה בתואר השפית הבאה

    יעל איבר 3 Comment on בלעדי: נגה רוזן בראיון ראשון מאז הזכיה בתואר השפית הבאה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אז אחרי שעננת הלחץ וההתרגשות קצת פחתה, התפנינו כדי לשוחח עם הזוכה הגדולה בתחרות השפית הבאה עונה 6 – נוגה רוזן.

    נוגה הגיעה אל התחרות ללא ציפיות גדולות, ועם חשש גדול. לאורך כל התחרות ועם ההתקדמות שלה בה, החשש נותר אבל גם רצון להגיע אל התואר גבר – הסוף ידוע, נוגה היא הזוכה הגדולה.

    נוגה רוזן נשואה + 3 מתגוררת בפתח תקווה

    אילו ציפיות היו לך לפני שהגעת לתחרות השפית הבאה?

    לא היו לי ציפיות. באתי בשביל הכיף. לפני התחרות לא חשבתי שאני רוצה להתפתח בתחום של הבישול, זה הגיע בעקבות הזכייה.

    מה היה הניסיון שלך במטבח לפני שהגעת לתחרות?

    כמו כל אישה שאוהבת להתנסות במטבח. שאוהבת לעשות דברים מיוחדים. שלא מסתפקת רק בהכנת עוף ותפוחי אדמה אלא משהו אחר. אני לא מזלזלת חלילה במכיני העוף, הם ודאי מכינים עוף ותפוחי אדמה נפלאים, אבל אני מחפשת לעשות את הדברים הקצת יותר מורכבים.

    את זוכרת את הפעם הראשונה שנכנסת למטבח?

    כשראיינו אותי בעיתון "מנורה", שהוא עיתון של בוכרים (נוגה היא בוכרית מצד אבא י.א). נזכרתי שסבתא שלי הייתה מבשלת המון, ובאוכל הבוכרי יש מאכל כזה שקוראים לו "מָאנְטוּ" (כיסנים מאודים של המטבח הסיני י.א) ואז אמרתי לעצמי "וואלה" משם הרביולי (מנת הרביולי שהכינה נוגה במשימת הכנת האטריות י.א) משם האהבה שלי לפסטה, משם היד למכונת פסטה. סבתא שלי הייתה יושבת והייתה אומרת לי: תחזיקי לי את הבצק, שאני מגלגלת שהוא לא יתקפל לי, וזה היה בגיל 7. בדיוק עכשיו הייתה האזכרה שלה, היא הלכה לעולמה לפני שבע שנים, וזה היה נחמד להיזכר שזה באמת התחיל אצלי, ממנה.

    עד כמה את חושבת שהיית שפית "אפויה" לפני התחרות, או האם היה איזשהו תהליך למידה תוך כדי התחרות?

    אין ספק שעברתי תהליך של למידה במהלך התחרות, כי התנסיתי הרבה מאוד. אני לא חושבת שהייתי מנסה לעשות דברים כאלה, כמו שהבאתי לתחרות, אילולא השתתפתי בה. גם לפני שבאתי לכל משימה בתחרות, כמה דברים גם נזרקו לפח. כי את לומדת תוך כדי. ואת אומרת "וואו" אם עשיתי כבר את זה, אז אולי אני גם אנסה לעשות את זה.. ומאז שהתחרות נגמרה אני כל הזמן מנסה לעשות דברים חדשים. זה נתן לי ביטחון להעיז.

     

    מנת המשימה הראשונה של נגה רוזן

    מנת המשימה הראשונה של נגה רוזן

     

    מה הרגשת כשהגעת לאודישנים וראית את שאר המתמודדות?

    מאוד חששתי, הגעתי וראיתי נשים מבוגרות, עם ניסיון, משומנות במטבח. בשבילם להכין כל תבשיל הוא "פיס אוף קייק" הכול קטן עליהן. ככה זה היה נראה.

    לא חשבת שאת מביאה רוח רעננה או חדשה יותר?

    אם באים בהיבט חיובי, אז אפשר להסתכל על זה ככה. אבל יכול להיות שרענן, הוא לא מספיק מנוסה. אז היה חשש, והיו גם שם נשים צעירות שהיו מנוסות בזה הרבה יותר ממני. אז אין ספק שהייתה תחרות עם בנות ראויות מאוד. את צריכה לתת פייט בשביל להגיע רחוק, את לא באה לתחרות בשביל לנוח.

    מתי בתחרות את מרגישה שמשהו משתנה, שיש לך סיכוי להגיע רחוק בתחרות?

    בואי נאמר, שכשהגענו להרכב נבחרת מצומצם יותר של 6 מתמודדות ונסענו לירושלים (חלק מהאודישנים התקיימו בביה"ס לבישול של יוחנן למביאסי בירושלים י.א) אז אמרתי לעצמי, טוב, כל מי שהייתה פחות מתאימה סיננו אותה ראשונה, עכשיו זה הטובות ביותר ומתחיל כבר להיות קצת מפחיד ומלחיץ. וכמובן שהתיאבון בא עם האוכל, ורציתי כבר להגיע לסוף.

     

    מנת המשימה החמישית של נגה רוזן

    מנת המשימה החמישית של נגה רוזן

     

    אילו תגובות קיבלת במהלך התחרות?

    המשפחה הייתה מאוד תומכת לאורך כל התחרות. הם התרגשו והיו מאוד גאים בי. לא מזמן הלכתי לאירוע משפחתי בבני-ברק, ופתאום כולם באו וחיבקו אותי ונישקו אותי, ואמרתי לעצמי, וואו, למה אני לא מסתובבת כל יום בבני-ברק? זה היה קטע. מאוד הופתעתי שגם אחרי הגמר, התקשרו אליי כל מיני דודים, שאנחנו פחות בקשר איתם, איזה אימא של הדודה של הסבתא, הם היו צריכים להזכיר לי מי הם. הם סיפרו לי איך הם גאים בי, ואיזה יופי.

    במהלך התחרות גם נרקמת בינך ובין שרה מזרחי חברות, איך זה משפיע על התחרות?

    אני ושרה החלטנו שאנחנו נעשה הכול כדי להישאר ביחד בתחרות. נתמוך אחת בשנייה, נעזור, נייעץ. עד שנגיע לשלב השתיים האחרונות. ואם נגיע לשתיים האחרונות, שם זה כבר לא משנה.

    ובאמת הגעתן אל השתיים האחרונות. איך התחושה להיות השתיים שמקומן מובטח בתחרות הגמר?

    תחושה מדהימה. אני מאוד הופתעתי. כל שלב שעברתי מאוד הופתעתי, אני לא יודעת מה עם שרה. לפני שצוות השופטים היה מכריע מי ממשיכה בתחרות ומי הולכת, אני רעדתי מפחד. שום דבר לא היה מובן מאליו, ממש לא חשבתי שאני עוברת.

     

    המטבח שהוקם לכבוד הגמר

    המטבח שהוקם לכבוד הגמר

     

    ומה קורה לפני הגמר? משתפים? מתייעצים? עם החברה שהיא בעצם מתחרה?

    לא! הייתה סודיות, כל אחת רצתה להפתיע. כל אחת רק אמרה את הכיוון שאליו היא הולכת. מתוק או מלוח, כדי שלא נעשה את אותו הדבר. אבל לא ידעתי עד הגמר מה היא מכינה.

    וכשראית מה היא הביאה לגמר?

    זה היה מדהים. פחדתי על מקומי.

    הייתה מתמודדת שחששת ממנה במהלך התחרות?

    כן. מירי כהנא, שאגב, היא חברה מאוד טובה שלי היום. כשמירי הודחה במהלך התחרות היינו בשוק (שרה מזרחי ונוגה רוזן י.א), לא קלטנו איך היא נפלה. היא הייתה כזאת מוכשרת וטובה, איך זה יכול להיות? וכשהיא יצאה מהתחרות זה מאוד הרגיע אותנו. כששמענו שהיא חוזרת בגלגל ההצלה זה היה מאוד קשה. אני אישית הרגשתי שאין לי סיכוי. כי שרה היא מאוד פייטרית (לוחמת י.א) ומשקיעה ומאוד אכפת לה. מלבד ההשקעה של שרה במראה של המנה, היא מאוד משקיעה בטעמים. אז שרה פייטרית ומירי בעלת קייטרינג, הרגשתי שאין לי סיכוי.

    איך היה תהליך החשיבה שלך לפני הכנת המנות?

    אני טיפוס של הרגע האחרון, אז עד שלא מגיע הדד ליין (מועד ההגשה י.א) אני בכלל לא חושבת. כשמגיע הרגע האחרון, אני נלחצת ואז יוצא משהו. לפעמים הולכים לשוק ומקבלים השראה, נעזרים במתכונים שראיתי בעיתונים או במדיות אחרות.

    במהלך התחרות היו לך יועצים לגבי אילו מנות צריכות לקחת חלק במשימות?

    לא! אצלי זה עושה בלאגן בראש. אני יכולה להתייעץ, אבל בסוף לעשות את מה שאני חושבת. הייעוץ המרובה מאוד מבלבל אותי.

    איך היית מדרגת את רמת הקושי של המשימות שניתנו בתחרות?

    היו משימות קשות והיו משימות בינוניות. היו כאלה שיותר התחברתי אליהן, והיו כאלה שפחות. מאוד התחברתי אל משימת הפסטה (בה הכינה נוגה רביולי במלית חצילים י.א) ומשימת השבת (גלילת עוף במלית פירות יבשים י.א). המשימה של ביס קטן טעם ענק, הייתה לי קשה מאוד. אני חושבת שזאת משימה מאוד מאתגרת, וזאת המשימה אגב שלא הייתה בה הדחה ונראה לי ששם ניצלתי, כי אם הייתה הדחה שם, בטוח הייתי הולכת. זה מאוד קשה להכניס במשהו קטן טעם ענק, זאת משימה מאתגרת.

    הזכייה בתחרות שינתה אצלך משהו בשאיפות בתחום הקולינריה?

    אפשר להגיד שהתאהבתי, ואני מאוד נהנית. פתחתי ברשת החברתית דף עם עוקבים שבו אני מפרסמת מתכונים "מנות בוטיק למהדרין". אנשים מזמינים אצלי לסופי שבוע מאכלים של קינוחים מנות ראשונות. אנשים שמתרשמים מהתמונות שאני מעלה של המתכונים, וכנראה שגם לזכייה בתחרות יש השפעה. העיסוק בתחום המזון, עושה חשק לעוד. אני נהנית להכין דברים יפים, מוצרי בוטיק, שגם נראים טוב על הצלחת וגם מושקעים בטעם. הרבה מזה הגיע מהתחרות וממירי זורגר שרואים את זה גם בספרים שלה, שיש לה את הטאץ' הזה לעשות מנות מאוד יפות וקטנות. ההשתתפות בתחרות משכה אותי להכנת מאכלי בוטיק על אף שאני מגיעה ממטבח יותר עממי "סירים". לגבי העתיד השמיים הם הגבול, יכול להיות שאעשה שיתופי פעולה עם קייטרינגים ולהעביר סדנאות.

    מה נאחל לך לסיום נוגה?

    הרבה הצלחה

    אז נאחל לך בהצלחה רבה נוגה, ואם אתן רוצות לנסות ולזכות בתואר השפית הבאה עונה 7, ההרשמה בעיצומה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תלמידות יופי של אירוע בהנהלת אלישבע גליקסברג עיצבו את האירוע

    2. 2

      נכון, אחותי היתה שם במסגרת הזאת. קפצתי לשם בהכנות, כי לא האמנתי לה שאחרי מרתון של שבוע וכו'… אבל והתלמידות של אלישבע (כולל אחותי התותחית שהפתיעה את המשפחה )תיקתקו עיצוב מעורר השראה.

    3. 1

      נגה יקרה!
      קצת בטחון בעצמך, לא היה מזיק!
      היית טובה לאורך כל הדרך ואם היית אומרת את זה גם לעצמך היה לך יותר קל!!